
- Accueil
Francontraste 2023 - Appel
Francontraste 2023 - Poziv na sudjelovanje
- Fiche d’inscription
- Conférenciers pléniers
- Conférenciers pléniers résumés
- Comité d’organisation
- Comité scientifique
- Dates à retenir
- Frais d’inscription
- Informations pratiques
- Contact
- Sponsors
- Liens
- Francontraste 2016
- Francontraste 2013
- Francontraste 2010
- Romanistika100
Poziv na sudjelovanje

Pozivamo vas na priloge/radove iz jedne ili više od niže navedenih disciplina:
1. Znanost o jeziku
Polazeći od francuske lingvistike (fonetike, sintakse, semantike, pragmalingvistike, leksikologije, sociolingvistike, analize diskursa, lingvistike iskazivanja) radovi s jednim od težišta:
– kognitivna istraživanja – figure u odnosu na jezik i diskurs; figure i spoznajna aktivnost
– supostavna istraživanja – usporediti jezične osobitosti francuskoga jezika s jednim ili više drugih jezika, kontekstualizirana istraživanja
– sredstva jezičnog sustava i multimodalna sredstva iskazivanja – strukture i argumentacijska sredstva u pisanom i govorenom izričaju: leksik, konektori, modalizatori, glagolska vremena, deiktici, neupravni govor, prozodijska i gestovna sredstva.
– iskazivatelj u odnosu na jezični sustav i na jezičnu realizaciju; pragmatički aspekt subjektivnosti u jeziku: konverzacijske maksime, implicitno u jeziku, govorni činovi, argumentativna učinkovitost diskursa
– postupci konstrukcije iskaza na jezičnoj i na diskurznoj razini
– čimbenici koji utječu na pragmatičke i stilističke varijacije
– heterogenost značenja u diskursu, metaforičnost, gnomski izrazi, poslovice i stereotipizirane strukture; polisemija, metafore i analogija, pragmatički aspekti vremenskih odrednica
– diskurzne strukture, varijacije i sintaksa
– dvojezičnost, diglosija, višejezičnost i podizanje svijesti o jeziku
2. Metodika nastave francuskoga jezika
– novi pristupi poučavanju gramatike stranih jezika
– metajezična razmatranja
– pristup pogreškama – pedagogija pogreški
– mobilnost – jezični dodiri, dodiri između jezika, pojedinaca i kultura, društveni i osobni identitet: izazovi globalizacije; globalizacija i višejezičnost
– poučavanje govora: od korektivne fonetike/remedijacije izgovora do metodike usmenoga izražavanja
– uporaba novih informatičkih i komunikacijskih tehnologija u nastavi
– diskurs i interakcija u nastavi francuskoga kao inoga jezika, nastavnikov govor, učenikov govor, interakcijska sociolingvistika, vrednovanje diskurzne kompetencije
– FOU (Français sur Objectifs Universitaires – francuski za akademske namjene) – kako oblikovati diskurs na akademskoj razini
– jezične kompetencije učenika u sprezi sa zahtjevima i potrebama njegove struke